Recenzie: Cercul de familie -Andre Maurois partea 1

Cartea „Cercul de familie „(Bestseller )a aparut in anul 1994 la editura „Colosseum” Bucuresti. Impartita in 3 parti a cate: douazeci si doua, optsprezece si douazeci de capitole. Actiunea incepe undeva in jurul anului 1.900,cu o amintire de vacanta , veche de 20 de ani a uneia dintre ficele personajului principal, Germaine Herpain. Aceasta inchiria in fiecare vara o vila pe coasta normada la Beuzeval. „O fac mai ales pentru copii” spunea ea . Casa se numea vila Colibri. Denise Herpain, isi aducea aminte chiar si dupa 20 de ani , fiecare coltisor al acesteia. Germaine Herpain, Avea 3 fice :Denise,Charlotte,Suzanne. Cea care , deschide si intregeste actiunea partii intai ,este :Denise Herpain. Micuta, inzestrata cu o inteligenta deosebita , incepe sa vada lumea cu ochi de adult .Pe parcursul celor douazeci si doua de capitole ale parti 1, vom cunoaste o Denise: sensibila,rebela , indragostita , dar mai ales pornita impotriva mamei ei, despre care afla ca are un amant , doctorul Guerin, care incepe apropierea de mama sa , ca acopaniament la lectiile ei de pian .Timpul trece , iar Denise incepe sa vada tot mai mult apropierea mamei sale de doctor.Intre timp , isi atentioneza tatal , un model in viata pentru ea, dar acesta se dovedeste a fi , mult mai slab din fire decat isi imagina ea. Aceasta ajunsa in jurul varstei de 13 -14 ani incepe sa lucreze cu talal ei, la proprietatea familiei, unde afla ca , tatal ei are o amanta.Trec anii, iar Denise din cauza rebeliuni sale si a exprimarii vulcanice , schimba mai multe scoli. Spre finalul partii intai , aceasta cunoaste sentimentul dragostei , dar si pierderea tatalui sau in urma unei crize in decembrie 1918. Va urma!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com